Eugenijaus Nalevaikos spalvų pasaulyje mažiau yra daugiau

Trečiadienio vakarą Zarasų viešosios bibliotekos galerijoje atidaryta dailininko E. Nalevaikos personalinė paroda „Mažiau yra daugiau“. Kalbėjome apie draugystę su akvarele, nuolatinius ieškojimus, atrastą „mažiau yra daugiau“ koncepciją. Renginyje dalyvavo ir E. Nalevaikos kūrybos etapus bei braižą pristatė Jovita Nalevaikienė, Utenos kraštotyros muziejaus direktorė, menotyrininkė, parodos autoriaus žmona.

E. Nalevaika pasakojo, kad gimė 1960 m. Kaune. Baigė Vilniaus dailės akademiją, įgijo dekoratyvinės dailės dailininko kvalifikaciją.  Buvo Lietuvos dailininkų sąjungos ir ilgametis LDS Kauno skyriaus pirmininkas, paskutinius šešerius metus – dar ir Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto lektorius, dizaino studentams dėstęs akvarelės subtilybes, o šiuo metu besidarbuojantis Utenos meno mokykloje. Rengia personalines ir dalyvauja grupinėse parodose Lietuvoje ir užsienyje.

Anot darbų autoriaus: „Dažnas iš mūsų kasdien susiduriame su fragmentavimo fenomenu: fragmentiškai prisimename savo praeitį, fragmentiškai papasakojame istoriją, fragmentiškai regime arba pastebime aplinką. Labiausiai fragmentavimas būdingas menininkų pasaulio pajautai ir jos išreiškimui. Menininkai ryžtasi surinkti, sulaikyti, išlaikyti kūrinyje viso, ne tik regimojo, bet ir jaučiamo, pasaulio grožį, dažnai „persotindami“ kūrinius detalėmis, už / tarp kurių pradingsta esmė“.

Šioje parodoje analizuojamos ir pristatomos kūrybos galimybės, kai tiriama, vertinama ir eksperimentuojama remiantis dviem esminėmis nuostatomis: „mažiau yra daugiau“ ir „daugiau galvoti, mažiau daryti“, kadangi pataisymai akvarelėje – neįmanomi. „Vienas potėpis pasako daugiau, nei viena drobė užpildyta dažais, detalėmis. Ir kartais viena ar dvi spalvos daugiau pasako nei visa paletė“, – sako E. Nalevaika. Menotyrininkė J. Nalevaikienė paantrino, kad menininkas turi daugiau galvoti, mažiau daryti, o ne daryti bet ką, negalvodamas nieko. Šios nuostatos formavosi beveik keturis dešimtmečius. Autorius puikiai supranta, kad ne visuomet įdėtas darbas lemia rezultatą, nes minimalistinėmis priemonėmis kartais galima pasiekti įtaigesnį rezultatą.

Parodoje dauguma paveikslų, jų ciklų yra nauji, sukurti specialiai šiai kolekcijai, pristatantys menininkui labiausiai būdingas abstrakčias kompozicijas. Autoriaus darbai atlikti techniškai ir profesionaliai, „traukia“ akį, verčia susimąstyti. Ir kas gali pasirodyti keista – darbai be pavadinimo. „Eugenijus moka šokiruoti publiką, nerašydamas prie darbų pavadinimo, pačiam žiūrovui palikdamas atrasti santykį su autoriumi“, – teigė J. Nalevaikienė.

Tapytojas prisipažino: „Su amžiumi supranti, kad parodų organizavimas mažesniuose miestuose, kaip Zarasai, atneša didesnį malonumą ir pilnatvę, nei didmiesčių paveikslų galerijose. Žmonės neišlepinti, nepavargę didelių renginių ir jie labiau mato, pajaučia ką dailininkas nori pasakyti“. Tikisi, kad maloniai užmegzta draugystė su Zarasų viešąja biblioteka tęsis.

Parodos atidaryme dalyvavo Daugpilio Marko Rothko meno centro direktorius Maris Čačka, Utenos keramikos muziejaus muziejininkas Vytautas Valiušis, Eugenijui Nalevaikai linkėdami kūrybinės sėkmės.

Paroda veiks iki gegužės 27 d. Maloniai kviečiame apsilankyti.

Inesa Dumbravienė,

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.